Z całą pewnością, cześć z Was mimo, że zaznajomiła się z poprzednimi treściami, które informowały o działaniu i efektywności aminokwasów BCAA – nadal ma wątpliwości. Postanowiliśmy je rozwiać, przytaczając kilka ciekawych opinii z for oraz portalów traktujących o kulturystyce.

Michał Nawędrocki o Aminokwasach BCAA MAX SUPPORT (AllNutrition):
W mojej ocenie, Aminokwasy BCAA to jest suplement obowiązkowy – bez znaczenia czy jesteś amatorem czy profesjonalistą. Różnica jest mocno odczuwalna. W moim przypadku zaobserwowałem następujące zjawiska:

  • wzrost siły
  • poprawę wydolności krążeniowo-tlenowej
  • przyrosty w masie mięśniowej

Nie chodzi mi jednak o cyfry. Mógłbym je podać, ale z całą pewnością część z Was mogłaby zapytać „skąd wiesz, że to dzięki aminokwasom”. Mówię o odczuciach, a te po odstawieniu BCAA MAX SUPPORT były mocno negatywne. Od razu zauważyłem, że ćwiczy mi się ciężej, a sam trening jest znacznie mniej przyjemny.

Kacper Kalinowicki o Aminokwasach BCAA XPLODE (Olimp):
Swoje „przygody” z siłownią rozpoczynałem już kilka razy. Niestety, za każdym razem czegoś brakowało. Mięśnie były tak jakby nieprzygotowane. Nie stosowałem odżywek, bo ponoć na starcie są niepotrzebne. Jednak przy kolejnej próbie „podbicia” siłowni postanowiłem, że kupię sobie coś co wzmocni moje mięśnie. Trafiło na Xplode BCAA od Olimpu i tutaj… strzał w dziesiątkę.

Powiem tak – trening z suplementacją BCAA i bez niej to tak jakby… trening naczczo i trening po posiłku. Niebo, a ziemia. Ćwiczy mi się zdecydowanie łatwiej, na sztangę mogę wrzucać więcej krążków, a i moje samopoczucie na tym zyskało. Nie przesadzę jak powiem, że idę z radością na siłownię.

Jestem przekonany, że to dzięki BCAA. Dlaczego? Odstawiłem produkt na dwa tygodnie i wróciło znudzenie, potworne zmęczenie i niezadowolenie z treningu. Dlatego też każdemu kto się waha – polecam suplementację BCAA.

Rafał Korzym o Aminokwasach BCAA 2:1:1 Pure (All Nutrition):
Na starcie nie ma absolutnie nic, co można by określić mianem lepszego niż dobre amino. Osobiście preferuję 2:1:1 Pure od AllNutrition, ale pewnie każde suple z izoleucyną, leucyną i waliną działają podobnie.

Nie chodzi o to, aby przedstawiał tutaj swoje wyniki czy przyrosty. Powiem jedno – suplementy tego typu są skuteczne z jednego względu: trening może być znacznie SKUTECZNIEJSZY. Przyrost w sile nie jest tak odczuwalny jak przyrost energetyczny. Mogę ćwiczyć dłużej, z większą intensywnością i częstotliwością. Rzecz jasna, znajduje to odzwierciedlenie w osiąganych przeze mnie rezultatach.

Pragnę zaznaczyć, że mój staż nie jest zbyt duży (16 miesięcy), ale już teraz wiem, że bez aminokwasów trening po prostu nie ma racji bytu. Mięśnie trzeba wzmacniać i dodawać im odpowiednich składników. W przeciwnym wypadku sami ograniczamy sobie efektywność treningową.

Witold Kulicki o Aminokwasach 100% Beef Aminos (Universal):
Moje doświadczenie z siłownią jest całkiem spore. Z małymi przerwami trenuję od 8 lat i wiem, że efekty, które osiągam są tylko i wyłącznie dziełem ciężkiej pracy. Nie mniej jednak, uważam za mocno zasadne – korzystać z suplementów diet. Wszak, ich rola bywa naprawdę ogromna. Dla mnie, kluczowym preparatem są aminokwasy. Osobiście korzystam z propozycji od Universal (Beef Aminos 100% – POLECAM!!!).

Dlaczego właśnie aminokwasy? Otóż, warunek pierwszy: BEZPIECZEŃSTWO (zero skutków ubocznych, zero niepożądanych reakcji), warunek drugi: SKUTECZNOŚĆ (poprawa wydolności, wytrzymałości, brak zakwasów, większa siła i lepsze przyrosty), warunek TRZECI: cena (dobre aminokwasy to koszt około 50-70 złotych na miesiąc).

W mojej ocenie WARTO. Aminokwasy są absolutnie najważniejsze na samym starcie, gdy mięśnie nie są przyzwyczajone do REGULARNEGO wysiłku. Wówczas to suplementacja BCAA jest po prostu nieoceniona.

 

Nadal masz wątpliwości? Zdaje się, że nic nie jest w stanie przekonać Cię do efektywności aminokwasów BCAA. Poza TESTEM. Zakup BCAA i sam zobacz jak skuteczny jest ten suplement diety.